Régi és örök kedvencünk: A Schwinn Csepel kerékpár

A Kádár-korszakban szinte minden udvarban parkolt egy Csepel bicikli. Ezek a járgányok a korszak legnépszerűbb közlekedési eszközei voltak. Hű társakként kísérték az embert a közértbe, villám gyorsan szállítottak el bárkit a barátokhoz, vagy épp a munkába és temérdek kellemes családi túraélmény köszönhető nekik.
Talán kevesen tudják, de az első Csepel kerékpárok nem itthon, hanem Grazban készültek. Az akkori gyárat Weiss Manfréd alapította, még 1928-ban. Ekkor a Csepel kerékpárok mellett egyéb izgalmas fantázianevet viselő kerékpárokat is készítettek, mint például a Gazda, Diadal, Galamb, Csoda stb. Ennek már nagyjából 90 éve.
1950-ben létre jött a Csepel Művekbe olvadva, az immáron önálló Csepel Bicikligyár és ezt követően folyamatosan jelentek meg a különböző elnevezésű kerékpárok, a legnépszerűbbek ezek közül: a Luxus, a Leány, a Mátra, a Túra, a Tihany és az Úttörő típus.
A rendszerváltás során aztán a biciklik gyártója nem kevés megpróbáltatáson esett át. A gyár szűnni nem akaró tulajdonosváltásai, az iparosodás nem volt könnyű időszak, de szerencsére végezetül a stabil anyagi háttérnek köszöhetően magyar kézbe került a gyárt. Megújulva, immáron Schwinn Csepelként, de a régi forgatókönyvet követve folytatták a bicikligyártást.
A csepel kerékpárok legnépszerűbbikéből, a Camping kerékpárból a '60-as évektől kezdődően 2000-ig nagyjából 1 millió darab került eladásra. A magyar gyártmányú kerékpárok közül messze ez volt a legnépszerűbb.
A népszerű Csepel Camping
A Schwinn Csepel kerékpár már csaknem hungarikumnak számítanak. Ezek a biciklik jó hírüket és népszerűségüket kiváló minőségi színvonaluknak köszönhetik, melyet a napjainkban gyártott Csepel biciklik változatlanul szavatolnak.
A retro dizájn mellett a gyár ma a változó igényeknek és ízlésnek megfelelően rendkívül modern kerékpárokat is készít, így küllem terén semmiben sem marad el a versenytársaktól.